måndag 15 oktober 2012





Ungefär 25 % av alla barn som börjar skolan får svårigheter när 
läs och skrivinlärningen påbörjas. Det kan till exempel bero på generella språkliga problem, annat modersmål, dålig undervisning, svårigheter med koncentration, svag begåvning eller dyslexi.

Av dessa 25 % är det ungefär 5-10 % där orsaken är D Y S L E X I.

 DYSLEXI
 ligger mig varmt om hjärtat 
eftersom 
3/4 av min familj har det
och 
det alltså är en stor del av vår vardag!


Har Du läs och skriv svårigheter?

Har du Dyslexi?
Har någon du tycker om diagnosen, Dyslexi?
Är du nyfiken?


 Sakta har jag påbörjat uppbyggnad av 
 en informations sida 
om 
D Y S L E X I.

 Förhoppningen här är att Ni ska få veta "massor" om dyslexi.

Se film om dyslexi.
Hitta avhandlingar om dyslexi.
Tips för dig som förälder med barn i skolan 
och kanske en del intervjuer!

Jag ska "försöka" jobba med samma 
"kämparglöd"
som mina barn har 
i sin vardag,
för att hitta det senaste inom
 forskning,
filmer,
tips
 och
 pepp!


Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar